вівторок, 14 лютого 2017 р.

Моніторинг - чому і навіщо

В стратегії розвитку системи освіти України одне з центральних місць займає відповідна технологія оцінювання досягнутих освітніх результатів і моніторинг якості освіти як практичний інструмент управління освітою прогнозування її подальшого розвитку.

Ми не аналізуємо необхідність такого моніторингу і не розробляємо методи його впровадження, а лише забезпечуємо ефективне використання обраний методів.

В Марківській гімназії 17 класів середньої та старшої ланки, в яких навчається 338 учнів.

Ми опитали класних керівників, скільки часу вони витрачають на оформлення звітів про навчальні досягнення учнів.



На те, щоб внести інформацію про середній клас з 20 учнів, класний керівник витрачав близько 1 години. Ще 2 години витрачалося на підрахунок статистичних даних (рівні навчальних досягнень, середній бал та ін.)

В середньому кожен класний керівник припускався 3 помилок, які пізніше виправляв.

Заповнені звіти класних керівників потрібно було проаналізувати та звести до єдиної таблиці.

В гімназії вивчається 33 предмети, що потребувало оформлення 33-х звітів заступником директора. Заступник директора витрачав близько 40 годин двічі на рік на складання даних звітів.

Таким чином, в цілому вчителі гімназії витрачали на складання звітів
17*2,5+40=82,5 годин, 
причому щопівроку цю роботу доводилося повторювати спочатку.

В гімназії більше комп’ютерів, аніж класних керівників, отже, рішення перейти на електронний автоматичний варіант моніторингу навчальних досягнень учнів було неминуче.

Минулого року було здійснено спробу використати програму MS Excel для проведення моніторингу. Це значно пришвидшило роботу, але все ж зберігались недоліки, притаманні локальним програмам.

Отже, головним завданням нашої роботи було
спростити та пришвидшити процес моніторингу, зробити його зручним, автоматичним та легким у використанні.

Результати

Після впровадження Системи в гімназії ми опитали Користувачів, який час вони витрачають на заповнення бази даних. Були отримані такі відповіді:

Адміністратор Системи на її налагодження перед початком використання витрачає близько 30 хвилин.
Отже, загалом вчителі гімназії на проведення моніторингу витрачають
17*25/60+30/60 = 7,58 годин. 
Нагадаємо, використання аналогових методів складання звітів коштувало 82,5 годин роботи.


Вважаємо, скорочення витрат часу в 11 разів свідчить про досягнення мети даної роботи. 

Немає коментарів:

Дописати коментар