вівторок, 14 лютого 2017 р.

Моніторинг - чому саме так

Перед тим, як розпочати створення системи моніторингу навчальних досягнень учнів навчального закладу, ми проаналізували різні програмні можливості розробки такої системи.

Існує велика кількість різних варіантів розробки необхідної бази даних. Розглянемо деякі з них та зупинимось на їхніх перевагах та недоліках.

База даних під керуванням СУБД Access

При розробці бази даних вибір СУБД Access, певно, є найочевиднішим рішенням. СУБД Access вивчається на уроках інформатики в 11 класі, будь-який впевнений користувач комп’ютера має базові навички використання цієї програми.

Access має вбудовані інструменти для аналізу даних, що може стати у нагоді при опрацюванні великої кількості числових даних.
Однак використання СУБД Access має і певні недоліки.

  • Цей спосіб потребує встановлення спеціальної програми, яка може не входити до стандартного пакету MS Office. 
  • Програму можна використовувати тільки локально.
  • Неможливо користуватися одночасно декільком користувачам.
  • Використання БД потребує певних навичок.

Інформаційна система управління освітою

ІСУО - це програмний комплекс, який приймає і консолідує дані із загальноосвітніх навчальних закладів, генерує обов'язкові форми звітності, затверджені діючим законодавством, і пересилає їх електронні версії згідно підпорядкованості. Дозволяє здійснювати пошук інформації. Полегшує вибірку необхідних даних і складання користувацьких звітів. Має надійні алгоритми захисту інформації від несанкціонованого використання.

ІСУО - готове рішення, спеціально призначене для такої роботи.

Але використання ІСУО має суттєві обмеження, які ускладнюють її використання в нашому випадку.

  • Програмний комплекс ІСУО для шкіл має високу вартість .
  • Програма встановлюється лише на один комп’ютер.
  • Доступ з інших комп’ютерів здійснюється через локальну мережу. 

Вважаємо, що програмний комплекс ІСУО в повній мірі можливо використовувати в гімназії лише за умови доступу до неї всіх вчителів навчального закладу, що за поточних умов не є реальним.

Онлайнові бази даних

Є велика кількість різноманітних готових рішень для створення онлайнової бази даних, але всі вони мають два суттєві недоліки.

  1. Безкоштовні варіанти використання мають вкрай обмежені функції. Наприклад, сервіс My Task Helper  надає безкоштовно лише 4 форми, 200 записів та 100 MB віртуального простору для файлів, чого недостатньо для вільного користування. 
  2. Більш широкі тарифні плани на використання онлайнової БД коштують більше, ніж може витратити школа на такі потреби. Наприклад, сервіс Google Cloud Platform  враховує час зберігання БД та об’єм використаної пам’яті. 

Електронні таблиці

Вчителі гімназії вже мають досвід використання електронних таблиць для складання шкільної звітності, отже, переваги та недоліки такого методу добре відомі.
До переваг можна віднести:

  • швидкість та простота заповнення БД;
  • широкі можливості зі створення власних функцій;
  • можливість аналізу даних, в тому числі наочного.


Але цей метод також має недоліки, подібні до недоліків використання СУБД Access. На відміну від розглянутої в наведеному пункті програми, Excel дозволяє створювати окремі таблиці, які в подальшому можна об’єднати в одну книгу для аналізу. Однак, окреме створення таблиць робить неможливим автоматичний аналіз, а різне форматування в різних документах потребує майже ручного приведення різних таблиць до однотипного вигляду.

Google Sheets 

Дослідивши різні можливості автоматизованого складання звітів, ми прийшли до висновку, що ідеальний інструмент для цього завдання повинен мати такі риси:

  • незалежність від програмного забезпечення;
  • наявність вбудованих функцій для статистичного аналізу;
  • можливість візуального аналізу даних;
  • онлайн-режим для доступу з будь-якого місця;
  • можливість підключення багатьох користувачів;
  • можливість захистити дані від несанкціонованого доступу;
  • різні рівні доступу для документів (редагування, перегляд, адміністрування);
  • обмеження прав доступу для різних категорій користувачів;
  • легкість внесення змін;
  • можливість використовувати створений продукт повторно;
  • простота у використанні.

Всі вищезгадані риси притаманні продукту сервіса Google Sheets, отже, саме він був обраний в якості інструмента створення Системи.

Немає коментарів:

Дописати коментар