пʼятниця, 16 грудня 2016 р.

Виявлення, розвиток та виховання обдарованих учнів

Виявлення, розвиток та всебічна підтримка обдарованих дітей є одним з пріоритетних напрямків моєї роботи. Вважаю, що інформатика як ніякий інший предмет потребує індивідуальної поглибленої роботи з обдарованими та зацікавленими в предметі учнями.

Інформаційно-комунікаційні технології – це технології майбутнього. Учні, які поглиблено вивчають інформатику в середній та старшій школі, матимуть глибоко сформовані ключові компетенції: уміння самостійно вчитись, уміння використовувати комп’ютер та інші пристрої для вирішення побутових задач, сформовану алгоритмічність мислення, вміння оцінювати процес та досягнуті результати власної діяльності.

Поглиблене вивчення інформатики дає дитині потужний старт в опануванні сучасної професії, яка матиме попит на ринку праці.

Мій досвід роботи з обдарованими учнями можна розділити на три ключові етапи.


Виявлення

Індивідуальна робота починається з виявлення дітей, які зацікавлені в предметі та мають певні задатки. На цьому етапі важливо відрізнити тих учнів, які прагнуть працювати та розвиватися, від тих, які в інформатиці бачать лише комп’ютер як джерело розваг.

Для виявлення обдарованих учнів стане у нагоді аналіз навчальних досягнень, використання на уроках завдань підвищеної складності та таких, які потребують аналізу даних та пошуку закономірностей. Також корисним буде тестування з використанням логічних завдань, що дозволить виявити учнів, які здатні робити висновки, складати алгоритм дій та з загального виявляти конкретне.

Робота

Процес роботи з обдарованими учнями може бути вкрай різноманітним.
Крім традиційних форм роботи з обдарованими дітьми (участь у предметних олімпіадах, написання науково-дослідницьких робіт) використовую також інноваційні та сучасні методи.

Ефективною формою роботи є підготовка та реалізація учнівських проектів, які виходять за рамки навчальної програми. Такі проекти мають повністю готуватися учнями, учитель в тих має наглядати, але не керувати.

Індивідуальну роботу з учнями переважно проводжу в онлайн-режимі. Сучасні технології дозволяють співпрацювати майже без особистого спілкування, і при цьому мати якісні результати роботи.


Роботу над науково-дослідницьким проектом разом з учнями ведемо за допомогою сервісу GoogleDrive, який надає спільний доступ декільком користувачам до редагування інформації.
Підготовка до предметних олімпіад здійснюється за допомогою сайтів code.org та scratch.mit.edu.

Самоосвіта старшокласників також організовується за допомогою дистанційного онлайн-навчання. Платформа Edmodo дозволяє видавати учням завдання, контролювати прогрес їхнього навчання, перевіряти знання та давати напрямок роботи.

Результати

Логічним наслідком процесу роботи є його результати. Поточними результатами, які ми враховуємо у статистиці та порівнюємо, є результати участі в олімпіадах та днях науки, навчальні досягнення учнів, результати складання ЗНО.

Вважаю, що більш важливими є довготривалі наслідки. Всі мої учні, які працювати поза програмою над власними проектами, брали участь у позакласних та позашкільних заходах з предмету, досліджували, аналізували, розвивалися та творили, пов’язують своє подальше життя з інформаційними технологіями. На мій погляд, це свідчить про високу результативність роботи з обдарованою молоддю, адже головна її мета – підготувати молоду людину до самостійного життя, допомогти їй визначитися з майбутньою професією.






Немає коментарів:

Дописати коментар