субота, 12 березня 2016 р.

Організація патріотичного виховання у викладанні інформатики

Виступ на районному методоб'єднанні вчителів інформатики
Як стверджує вікіпедія,

Патріотичне виховання — це планомірна виховна діяльність, спрямована на формування у вихованців почуття патріотизму.

Ми всі, думаю, розуміємо, яка мета у цього процесу, я ж хочу звернути увагу на слово “планомірна” у цьому визначенні.

Василь Сухомлинський казав,

Патріотичне виховання - це сфера духовного життя, яка проникає в усе, що пізнає, робить, до чого прагне, що любить і ненавидить людина, яка формується.

Я вважаю, що патріотичне виховання як процес має тривати постійно, якщо згадувати про нього лише декілька разів на рік, до певних дат, то результату отримано не буде. А в цьому питанні відсутність результату, на мою думку, є результатом негативним.

Я використовую елементи патріотичного виховання майже на кожному уроці інформатики. Я не роблю це спеціально, не замислююсь, що патріотичного я можу використати в цій темі - просто підбираю тексти, чи малюнки, чи інші дані, які можна було б використати.

Для мене патріотичне виховання - це асоціації. Якщо учень дивиться на щось, і бачить Україну - патріотичне виховання відбувається, навіть якщо я про це нічого не казала.

Крім того, для мене патріотизм - це не тільки Україна, а й Луганщина, Марківка, наша гімназія.

Під час підготовки до цього семінару я переглянула велику кількість матеріалів, які використовувала на своїх уроках. Виявилося, що майже з кожного мого уроку я можу взяти вправу, завдання, роботу, які я могла б показати сьогодні.

Саме це я і зроблю. До вашої уваги матеріали, які вже були використані на моїх уроках, і роботи моїх учнів.

Інтерфейс програм та сервісів

Перше, про що я хотіла б сказати - інтерфейс всіх тих програм, які ми використовуємо. Важко досягти успіху, якщо доводиться при поясненні теми використовувати терміни іншою мовою.
Якщо це можливо, я намагаюсь для всіх програм, які використовую, обрати український інтерфейс.
На щастя, зараз більшість програм мають вбудований україномовний інтерфейс. Якщо мова операційної системи українська, він обирається автоматично, інакше його можна встановити вручну.
При використанні різноманітних сервісів, наприклад, пошта, скайп, діти на уроках використовують український інтерфейс.
Крім того, важливий і власний приклад. Якщо ми говоримо одне, а на сторінці в соцмережі репостимо картинки зовсім про інше, діти це бачать і не довіряють нам ані там, ані там.

Історія обчислювальної техніки, будова ПК

На цих уроках можна розповісти про виникнення персональних комп’ютерів, про українських вчених, які докладали своїх зусиль. Не забуваємо Катерину Логвинівну Ющенко, жінку, яка є автором першої в світі мови програмування високого рівня та доктором фізико-математичних наук.

Прикладне програмне забезпечення

Програми Блокнот та Paint.
При виконанні практичного завдання в Блокноті потрібно виправити помилки в тексті про скіфів та навчитися ставити апостроф.
В Paint ми малюємо потяг, який їде рейсом Київ-Марківка.

Текстовий редактор MS Word

Ми форматуємо текст зі статті “Марківський район”, при вивченні багаторівневий списків - інформація про Україну.

Електронні таблиці MS Excel

Форматування клітинок - сучасна українська література, книги, які номіновані на премію.
Робота з формулами - річки України.
Така інформація, різноманітні таблиці з вікіпедії, взагалі вкрай корисна при вивченні електронних таблиць. Їх можна сортувати, використовувати фільтри, працювати з числами (шукати середнє, найбільше, найменше), використовувати формули для роботи з текстом, умови - все, що ми можемо уявити в електронних таблицях.

Презентації, публікації

7 чудес України і претенденти на це звання - чудовий список тем для створення презентацій та публікацій.

Діти створюють дуже красиві презентації з великою кількістю зображень, в кінці теми ми переглядаємо всі створені роботи.
10-ті класи, профільні, створюють презентації з тем української літератури та історії.
Також в темі публікації я задавала описати свою майбутню професію, цю роботу також можна віднести до нашої теми.

Графіка

Моя улюблена тема в курсі інформатики.
В растровому редакторі (Adobe Photoshop) ми використовуємо різноманітні рамки, готові рамки можна скачати в інтернеті.
У редакторі векторної графіки ми аналізуємо петриківський розпис і намагаємось його повторити за допомогою засобів Corel DRAW.
Цього року мій учень писав наукову роботу з інформатики, в ній ми також використовували фото Марківки.

Мультимедіа

Робота з відео. Одна з учениць створила відео-ролик “Природа Марківки”, змонтувала фрагменти та зображення власного авторства. На уроці ми переглядали цей ролик.

Системи управління базами даних

В цій темі можна також використовувати будь-яку табличну інформацію з вікі, як і в електронних таблицях. Наприклад, при створенні форм ми використовували турнірну таблицю української прем’єр-ліги з футболу.

Інтернет, пошта

В темі електронна пошта в якості прикладів я використовую українські сервіси, і, якщо нам не потрібні додаткові можливості з цим класом (Гугл-документи), то і використовуємо також цю пошту.
Щоб навчитися шукати інформацію за зображеннями, ми використовуємо такі приклади.


Веб-дизайн, Веб 2.0

В цій темі ми на уроках переглядаємо та аналізуємо велику кількість веб-сайтів, і це українські сайти про Україну.
Минулого року, при вивченні теми з 10 класом, ми завантажували зображення на сервіс Панораміо, на зображенні видно автора фото, це Наташа Лавірьова, учениця гімназії.
І тепер будь-хто в Марківці і в будь-якій точці світу може зайти на Гугл-карти і переглянути фото нашої малої батьківщини, створені моїми учнями.

Немає коментарів:

Дописати коментар